navigatie overslaan
Das Andere Holland

Hey Nachbar komm mal drüber!

  • 2 minuten leestijd
  • 86 x bekeken

Duitsland is het belangrijkste herkomstland voor inkomend toerisme in Nederland. En dus dé groeimarkt voor Overijssel. De Duitse vakanties vallen vaak anders dan die in Nederland, wat kan zorgen voor een mooie spreiding van gasten. Daarom doen we ook in 2025 weer ons uiterste best de Duitse gast naar Overijssel te halen. Hoe ziet deze markt eruit, wat wil de Duitse gast, hoe benader je deze en wat zijn de voordelen van een partnerschap ‘Das andere Holland’? Wil jij hier als ondernemer ook op inspelen? We helpen je graag op weg!

Partnerpakketten en focusgebieden Das andere Holland

Het platform Das andere Holland biedt inspirerende content en partnerpagina’s en een evenementenkalender. De activiteiten worden in nauwe samenwerking met Gelderland uitgevoerd onder de noemer ‘Das Andere Holland’. Via een partnerpakket kun je als toeristisch/recreatieve partner of evenementenorganisatie meeliften. Deze Duitse marktbewerking is met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zet de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s. Wat verblijf betreft ligt de focus op de stedelijke en welvarende gebieden Düsseldorf, Oberhausen, Keulen, Essen en Dortmund. Kansrijk!

Beleefkrant huis-aan-huis verspreid in Duitse grensregio’s

Eind mei/begin juni 2025 wordt de populaire Beleefkrant weer huis-aan-huis verspreid in een aantal grensregio’s. De timing is heel goed, want rond 18 juni is het Frohleihnam, een vakantieperiode waarin onze Duitse buren vaak Nederland bezoeken. Hierin inspireren we met aantrekkelijke content als attracties, bezienswaardigheden, fiets/wandelmogelijkheden en familie activiteiten. Alle partners krijgen een eigen plekje in dit bewaarexemplaar. Bekijk hier de editie van 2024.

Doelgroepen en online campagnes

We werken met specifieke doelgroepen en benaderen hen met een passende boodschap en bijbehorend aanbod. Daarom wordt er sterk ingezet op de verkrijging van media-aandacht, waarbij de (ervarings)verhalen van de consument centraal staan. Vanzelfsprekend is een goede online vindbaarheid en integratie van de projectpartners hierin van groot belang. De online en socialcampagnes worden ingezet op strategisch goede boekingsmomenten. Natuurlijk is er ook maatwerk mogelijk via de partnerpakketten.

Wil je meteen aanhaken of eerst vrijblijvend informatie ontvangen? Vraag je gebiedsadviseur, mail naar Gertrude via gvankeulen@marketingoost.nl of neem een kijkje op marketingoost.nl/dasandereholland.

Wat vind je van de informatie op deze pagina?

Toon meer verhalen

Ook interessant