navigatie overslaan
Nieuws

Nieuwe POP-UP TIP in Dalfsen! Gewoon bij Albert Heijn.

  • 3 minuten leestijd
  • 848 x bekeken

Op dinsdag 4 april vond de officiële opening plaats van de nieuwe POP-UP TIP (Toeristische Informatie Punt) in Dalfsen door wethouder Betsy Ramerman. Het initiatief is genomen door Gastvrij Dalfsen en de gemeente Dalfsen in samenwerking met Vechtdal Marketing. De nieuwe TIP is gevestigd bij de Albert Heijn en is een welkome aanvulling voor bezoekers en bewoners van Dalfsen.

Ondernemers komen met idee en locatie

Het idee voor de nieuwe TIP ontstond tijdens een brainstormbijeenkomst van Gastvrij Dalfsen in het voorjaar van 2022. Er werd gevraagd wat er gedaan kon worden om Dalfsen aantrekkelijker en gastvrijer te maken voor bezoekers. Albert Huisjes van Albert Heijn Dalfsen en Diana Pekkeriet van Hiawatha Actief hadden al langer de wens om een Toeristisch Informatie Punt te realiseren in Dalfsen met een betere zichtbaarheid, goede bereikbaarheid en aantrekkelijke openingstijden. Omdat Albert Huisjes enthousiast een ruimte beschikbaar stelde ging het balletje rollen en kwamen ze al snel uit bij Rolf Halverhout van Vechtdal Marketing voor de coördinatie. Omdat het de wens was om de nieuwe TIP al in 2023 operationeel te hebben werd bedacht om er een POP-UP TIP van te maken. Zo kon er snel gehandeld worden en hoefde het niet veel te kosten.

Inrichtingsplan

Toen de benodigde financiële bijdrage vanuit de gemeente Dalfsen door Arja Doornbos (Beleidsmedewerker Recreatie en Toerisme) geregeld was, kon er begonnen worden met het inrichtingsplan. Carolien Rijnen van Spijker Interieurbouw uit Dalfsen werd aangetrokken om een mooi ontwerp te maken dat paste bij de locatie, Dalfsen en het Vechtdal. Hiervoor werd gebruik gemaakt van de nieuwe huisstijl met de bekende Vechtanjer van Vechtdal Marketing.

Toeristische invulling

Voor de toeristische invulling vond Diana Pekkeriet Yvonne Driessen van De Oever Horst bereid om toeristische informatie te verzamelen en bij te houden gedurende het aankomende seizoen. Voor de invulling van de TIP werd er ook overlegd met vertegenwoordigers van Ondernemend Dalfsen. Hieruit bleek dat naast het aanbieden van toeristische informatie, er ook behoefte was om streekproducten aan te bieden. Lennard Bos van Albert Heijn ging hiermee aan de slag omdat de Albert Heijn verantwoordelijk is voor de verkoopartikelen.

Een veelzijdig aanbod

De POP-UP TIP biedt niet alleen toeristische informatie en streekproducten aan, maar ook wandel- en fietskaarten van de routenetwerken in het Vechtdal. Het nieuwe Vechtdal Magazine ligt er eveneens, en er is een prikbord voor posters van toeristische en culturele activiteiten in en rondom Dalfsen. Posters kunnen worden aangeboden bij de servicebalie van Albert Heijn. De eerste poster werd al gebracht tijdens de opbouw van de TIP door Geert Bistervels van de Vechtzomp Dalfsen.

Feestelijke opening

Tijdens de opening bedankte wethouder Betsy Ramerman in het bijzonder Albert Huisjes en Diana Pekkeriet voor hun inzet en blijvende betrokkenheid bij dit initiatief. De POP-UP TIP in Dalfsen is vanaf april tot en met oktober zeven dagen per week geopend en zowel bewoners als bezoekers van Dalfsen zijn er welkom om zich te laten inspireren om Dalfsen en het Vechtdal te ontdekken.

Wat vind je van de informatie op deze pagina?

Toon meer verhalen

Ook interessant