navigatie overslaan
Branding

Bekijk de resultaten van het project Das Andere Holland 2019 t/m 2022.

  • 2 minuten leestijd
  • 273 x bekeken

Overijssel en Gelderland trokken met elkaar op in het project 'Grenzeloze Toeristische Innovatie 2'. Dit was een project van Euregio. Het doel van het project was het uitbouwen van grensoverschrijdende samenwerkingen.

Overijssel en Gelderland vermarkten in de deelregio's Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen, nieuwe producten ontwikkelen en ondernemers ondersteunen bij Duitse marktbewerking. Dit met als doel stijging van het aantal Duitse bezoekers, de omzet uit de Duitse markt en het marktaandeel. Binnen het project werden de provincies Gelderland en Overijssel richting Duitse gast vermarkt als aantrekkelijke provincies om te bezoeken. Dit werd gedaan onder de naam Das Andere Holland.

Werkpakket data, onderzoek & kennisdeling

Jaarlijks verschijnen er meerdere onderzoeksresultaten over de Duitse toeristische markt. Het Grensoverschrijdend Projectbureau voor Toerisme bij de Euregio in Gronau analyseerde in samenwerking met de kennisafdelingen van de regionale projectpartners de meest relevante onderzoeksgegevens en stelde deze in de Nederlandse taal beschikbaar voor de stakeholders in Gelderland & Overijssel. De marktdata zijn verwerkt en samengevat in zes factsheets en vijf online trainingen die op de kennisplatforms van de regionale projectpartners staan.

Er zijn zes factsheets ontwikkeld om geïnteresseerde partners te voorzien van branche specifieke informatie over de aangrenzende markt. De factsheets zijn hier onder te downloaden door te klikken op de desbetreffende factsheet.

Wat vind je van de informatie op deze pagina?

Toon meer verhalen

Ook interessant